Sunday, March 21, 2010

Bila Kawan2 mula memulakan hidup sebagai suami isteri




Putaran hidup. Begitu kehidupan seorang insan yang bergelar manusian @ hamba Allah. Selepas dilahirkan di muka bumi, manusia akan dididik oleh kedua ibu bapa untuk bergelar insan yang baik.






Tapi untuk menjadi baik atau sebaliknya terpulang kepada diri sendiri, sejauh mana ilmu yang diperolehinya itu dapat menimbang perkara2 baik atau buruk.






Membesar sebagai kanak2 (akan berada di sekolah rendah), remaja (sekolah menengah dan zaman uni). Lepas melalui semuanya, sudah sampai masanya untuk bekerja, tolong ibu bapa (balas jasa) dan berkahwin!!!!






Hah kahwin? buat2 terkejut pulak. Cakap pasal kawen ni, hmmm ramai dah kawan2 aku yang dah bergelar suami orang, isteri orang, bapak orang, emak orang (ganas tak kata ganti nih). Tahniah diucapkan kepada semua kawan2. Kepada yang akan melangkah ke gerbang perkahwinan good luck juga diucapkan. Aku??? hehe (tanya aku sendiri k).






Nak sebut satu, kawan2 aku yang dah kawen nih, ramai. Kawan2 masa kat u ada, kawan satu rumah sewa (masa tu duk puchong) ada gak, kawan sekolah lama pun ada, dan satu tempat kejer skang.






Tapi Yang aku nak cerita ni, ada lah beberapa orang sahaja sebab ada pix kawen dorang. Jap lagi aku upload.






Mula2 kawan course mate aku Farid and Eja. Aku pergi time dorang kawen sebab dah kena booking awal2. Kenalah datang gak. Sebab aku dah warning kat budak2 nih, kalau nak soh aku dtg, kena bgtau awal sebab kerja mcm aku ni need to apply anf plan earlier cuti. Kalo tak hmm..mmg susah mau dapat cuti.






Tak sangka dorang kawen gak akhirnya. Tapi adalah satu insiden, si Farid nih soh aku jadi pengapit dia tapi aku tak mau. Ishh. sorry sangat Farid smpai skang aku memang rasa bersalah ngan ko. Macam bersalah giler aku rasa. Tak lupa sehh.. Gembiralah tgk kawan2 baik aku ni bersanding atas pelamin.






Hehe, kiut jer aku tgk dorang nih. Tahniah2 yer. Ramai jugak kawan2 lama datang. Macam reunion jugak time tuh. Paling best bergambar time. Maising2 berposing tak hengat. Terlebih daripada pengantin.






Apa2 pun tahniah yer kepada kedua2nya. Cepat2lah dapat cahaya mata. Tak sabar nak tengok hasil korang berdoa tuh (patut ke di letak ayat nih).






Perkahwinan kedua, kawan aku jugak, Azam dan Ida. Azam ni satu kelas ngan aku time lower 6 and upper six kat SSAJ, Kluang. Pas tu time balajar kat u pun, leh lak dapat uni yang sama, pas tu dapat lak duk satu kolej yang sama (sib baik tak dapat bilik and kos yang sama).






Tahniah jugak kat korang berdua yer. Semoga berbahagia ke akhirnya.






P/S: suka tengok orang naik pelamin. PEACE






end.

No comments:

Post a Comment